Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΜΟΛΥΒΕΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ



ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΛΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Σεζόν 2012-2013

Ο ΜΟΛΥΒΕΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ
του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Διασκευή, Σκηνοθεσία: Μαριάννα Τόλη

Έναρξη Κυριακή 7 Οκτωβρίου ώρα 11:30π.μ. και 3 το μεσημέρι

Ο Μολυβένιος Στρατιώτης του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν σε διασκευή, σκηνοθεσία από την Μαριάννα Τόλη θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Γκλόρια (παιδική σκηνή), από την Κυριακή 7 Οκτωβρίου έως την Κυριακή των Βαΐων. Η κλασική και απαράμιλλη αυτή ιστορία, που πραγματεύεται τη δύναμη της αγάπης και της θυσίας, παίρνει καινούργιες διαστάσεις στη μουσικο-θεατρική της διασκευή, αναφερόμενη στα σημαντικά θέματα της προβληματικής εποχής που βιώνουμε όλοι. Τα εγκλωβισμένα συναισθήματα των παιδιών, η εμμονή στην τελειότητα, η διαφορετικότητα, η σκληρότητα και η αγάπη, είναι θέματα που αναδιπλώνονται και βρίσκουν την λύση τους μέσα από το γνωστό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν διασκευασμένο με ένα εντελώς πρωτότυπο τρόπο. Το μοντέρνο και φαντασμαγορικό αυτό ανέβασμα δίνει την ευκαιρία στους μικρούς και μεγάλους θεατές να απολαύσουν ένα θέαμα που θα συγκινήσει και θα αγγίξει τις καρδιές τους. Οι χορογραφίες του Αλέξανδρου Κουζίτσκιν, τα γνωστά τραγούδια σε ενορχηστρώσεις του Αλέκου Μπαζάνη, η σκηνογραφία της Δέσποινας Βολίδη και τα πρωτότυπα κουστούμια της Ιωάννας Κουρμπέλα, συνθέτουν μια παράσταση ποιότητας η οποία πλαισιώνεται από εννέα ηθοποιούς, τραγουδιστές και χορευτές που ειδικεύονται στο μιούζικαλ.

Παίζουν οι ηθοποιοί κατ’ αλφαβητική σειρά:
Σταύρος Βόλκος, Στέλιος Κέλερης, Νεφέλη Μαρκάκη, Γιώργος Νάσιος, Άντεια Ολυμπίου, Γιάννης Πλιάκης, Πέτρος Πολίτης, Γιάννης Φίλιας, Άννα Φιλιππάκη

Ο Ρόμπερτ Γουίλλιαμς και η Μαριάννα Τόλη θα ερμηνεύσουν το τραγούδι της έναρξης σε σύνθεση Ρόμπερτ Γουίλλιαμς.

«Η αγάπη είναι το κέντρο της ύπαρξής μας. Η σταθερά μας στο χώρο και το χρόνο και η κινητήριος δύναμη για τη δημιουργία, την τέχνη και την ίδια τη ζωή… Θεραπεύει κι ανασταίνει και στις δύσκολες εποχές που ζούμε είναι αυτό που χρειαζόμαστε όλοι μας…
Είναι η ασπίδα κι η πιο ισχυρή μας απάντηση ακόμη και στην πιο μεγάλη έλλειψη…
Όπως ακριβώς «Στο Μολυβένιο Στρατιώτη»…
Μαριάννα Τόλη

Ας ακολουθήσουμε τα βήματα του «Μολυβένιου Στρατιώτη»… στο θέατρο ΓΚΛΟΡΙΑ!

Παραστάσεις:
Κάθε Κυριακή στις 11:30 το πρωί και στις 3 το μεσημέρι

Ημέρες και ώρες Ταμείου:
Καθημερινά από 10:00- 13:00 και 17:00 – 21:00, εκτός Δευτέρας
Τηλέφωνο Ταμείου: 210 3609400

Τιμές εισιτηρίων: 12€ Γενική Είσοδος και 10€ παιδικό
Για group άνω των 6 ατόμων, 10€ το άτομο

Για ανέργους, πολύτεκνους, συνταξιούχους, άτομα με ειδικές ανάγκες, με την επίδειξη των απαραίτητων δικαιολογητικών, ισχύει η τιμή 10€ το άτομο.

Καθημερινά οργανωμένες παραστάσεις για σχολεία στις 10:30 το πρωί και Δωρεάν Σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού για εκπαιδευτικούς, κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση εκπαιδευτικού προγράμματος – Αρμόδια Οργάνωσης παραστάσεων κα. Κέλλυ Σταμουλάκη από Δευτέρα έως Παρασκευή: 9:00-15:00 στα Τηλ: 210.9964691, Φαξ: 210.9936866, e-mail: avanti.arts@yahoo.gr

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Αυξέντιος Καλαγκός - O γιατρός των φτωχών παιδιών!



Αυξέντιος Καλαγκός - O γιατρός των φτωχών παιδιών!

Τα τελευταία έντεκα χρόνια έχει δώσει ζωή σε 9.000 παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μοναδική του αμοιβή, το χαμόγελο που ξαναγεννήθηκε στα χείλη τους.

Ο καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλαγκός, ο καλύτερος μαθητής του Μαγκντί Γιακούμπ, αποτελεί ένα ζωντανό μήνυμα ελπίδας ότι η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί. Το όνομά του έχει συνδεθεί με τη σωτηρία πολλών καρδιοπαθών στο Λίβανο, στη Γεωργία, στη Σερβία, στην Κύπρο, στην Ινδία, στο Μαρόκο, στην Αλγερία, στο Μαυρίκιο, στη Μοζαμβίκη, στην Ερυθραία, στο Κιργιστάν, στη Μαδαγασκάρη, στη Βενεζουέλα, στην Ουκρανία και στην Μποτσουάνα.

Ο Έλληνας καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλαγκός δεν απέκτησε τυχαία τον τίτλο του «γιατρού των φτωχών παιδιών».

Στα 23 του αποφοίτησε από την Αμερικανική Ιατρική Σχολή της Κωνσταντινούπολης και στα 40 του έγινε τακτικός καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Αργότερα ήταν ο καλύτερος μαθητής του κορυφαίου καρδιοχειρουργού Μαγκντί Γιακούμπ. Ιδρυτής του φιλανθρωπικού ιδρύματος «Καρδιές για όλους», ο Έλληνας γιατρός από την Πόλη μαζί με την ομάδα του δεν κάνει τίποτα άλλο από το να χειρουργεί καθημερινά δωρεάν όλα τα παιδιά στις φτωχές συνοικίες του κόσμου, μόνο και μόνο για να ξαναδεί το χαμόγελο στα χείλη τους.

«Μπορεί να ακουστεί κοινότυπο, αλλά είναι αλήθεια: η μόνη μου ανταμοιβή είναι το χαμόγελο των παιδιών που έχω σώσει και η χαρά που νιώθουν οι οικογένειές τους. Αυτά μου αρκούν» λέει περήφανος μιλώντας στην «Espresso».

Ζει στην Υεμένη, αλλά οπουδήποτε στο κόσμο κι αν τον χρειαστούν, δηλώνει παρών. Δουλεύει δεκαοχτώ ώρες τη μέρα, όμως όπως λέει δεν κοιτάει ποτέ το ρολόι του: «Στην Υεμένη, που είναι η βάση μου, χειρουργώ κάθε μήνα περίπου σαράντα με πενήντα περιστατικά.

Όταν ταξιδεύω για φιλανθρωπικό σκοπό, είμαι ικανός να χειρουργήσω περίπου πενήντα περιστατικά μέσα σε δέκα μέρες, για να αυξήσω τον αριθμό των παιδιών που περιμένουν μήνες και χρόνια να υποβληθούν σε επέμβαση. Υπερβαίνω τις δυνάμεις μου. Δουλεύω περίπου δεκαοχτώ ώρες την ημέρα και τα Σαββατοκύριακα».

«Πιστεύω στον Θεό»

Ο πρώτος άνθρωπος που του έδειξε το δρόμο της φιλανθρωπίας ήταν -όπως μας αποκαλύπτει ο ίδιος- ο πατέρας του, κορυφαίος παθολόγος στην Κωνσταντινούπολη: «Από τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι ότι ο πατέρας μου μου έλεγε να αφουγκράζομαι τον πόνο των ανθρώπων και ειδικά αυτών που ζούνε στη φτώχεια».

Τον ρωτάμε αν πιστεύει στον Θεό. Αν έχει κάποια βάση αυτό που λέμε όταν κινδυνεύει κάποιος δικός μας άνθρωπος: «Ο Θεός να βάλει το χέρι του».

Η απάντησή του είναι αφοπλιστική: «Πρέπει να ξέρετε πως κάθε φορά που χειρουργώ πάνω από το χειρουργικό τραπέζι δεν κάνω τίποτα άλλο από το να επικαλούμαι τον Θεό». Και συνεχίζει συγκινημένος: «Αμέσως μετά, όταν όλα πάνε καλά, σε κάθε ευκαιρία θαυμάζω το έργο του Θεού πάνω σε μας τους ανθρώπους. Ναι, λοιπόν, πιστεύω στον Θεό. Άλλωστε, ο παππούς μου ήταν ιερέας».

Έρχεται όμως κάποια στιγμή στη ζωή, όπως μας λέει ο κ. Καλανγκός, που όλοι οι άνθρωποι νιώθουν πως κάποια πράγματα είναι υπεράνω των δυνάμεών τους: «Θυμάμαι πριν από εννιά χρόνια είχα χειρουργήσει ένα δύσκολο περιστατικό στη Μοζαμβίκη. Ένα παιδί 3 ετών με καρδιακή ανεπάρκεια, το οποίο όμως απεβίωσε τρεις ημέρες μετά την επέμβαση και ενώ νοσηλευόταν στην εντατική μονάδα. Όταν πήγα να συζητήσω τις αιτίες του θανάτου με τη μητέρα του, έμαθα έκπληκτος ότι αυτή η γυναίκα ήταν έγκυος 7 μηνών και μόλις πριν από δύο μήνες είχε χάσει και τον σύζυγό της. Είχε, λοιπόν, πουλήσει τα πάντα για να μπορέσει να μεταφέρει το άρρωστο παιδί της από το χωριό στην πρωτεύουσα, στο ιατρικό μας κέντρο, ενώ ταυτόχρονα την είχαν εγκαταλείψει φίλοι και συγγενείς. Το κλάμα και ο πόνος αυτής της γυναίκας που δεν είχε χρήματα ούτε για να θάψει το παιδί της με έκαναν να καταλάβω, με τον πιο σκληρό τρόπο, τι σημαίνει ζωή. Της έδωσα αμέσως όλα μου τα χρήματα, όλο μου το μισθό και ζήτησα από τον διευθυντή του ιατρικού κέντρου να της δώσει δουλειά στο μαγειρείο της μονάδας, όπως και έγινε. Σήμερα είναι ευτυχισμένη. Γέννησε τελικά δύο παιδάκια και συνεχίζει μέχρι σήμερα να δουλεύει στο ίδιο κέντρο. Είναι αυτές οι συνθήκες στις χώρες του Τρίτου Κόσμου που μου δίνουν την εντύπωση πως ορισμένα πράγματα εξακολουθούν να είναι "υπεράνω των δυνάμεών μου", όμως ποτέ δεν λυγίζω. Βέβαια, για να αλλάξουν οι συνθήκες ζωής και το βιοτικό επίπεδο σε αυτές τις χώρες πρέπει οι μεγάλες δυνάμεις να δουν διαφορετικά τις αιτίες της φτώχειας».


Η ευτυχία της προσφοράς

Παρά το γεγονός ότι έχει βραβευτεί δεκάδες φορές από διεθνείς οργανισμούς και ιδρύματα, όπως ο ίδιος λέει, δεν έχει αλλάξει ούτε στο ελάχιστο τις συνήθειές του και το χαρακτήρα του: «Σας λέω μετά λόγου γνώσεως πως όλα αυτά τα χρόνια όσο ακριβώς προχώρησα σε επιστημονικό και σε φιλανθρωπικό επίπεδο, άλλο τόσο προσπαθώ να είμαι ταπεινός, και αυτό είναι το μεγαλύτερο ιδανικό στη ζωή».

Τι κι αν έχει θυσιάσει το χρόνο του και την οικογενειακή του ζωή; Εκείνο που έχει σημασία -όπως λέει- είναι να είσαι χρήσιμος για τον διπλανό σου. Αυτό προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει και στα δύο παιδιά του - τις ελάχιστες ώρες που είναι κοντά τους. Όμως, ο Αυξέντιος Καλαγκός δεν έχει μόνο τον Κωνσταντίνο και τον Αλέξανδρο. Έχει σαν παιδιά του 9.000 φτωχά αγγελούδια που δεν είχαν πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν υγεία των χωρών που ζούσαν, στα οποία χάρισε αφιλοκερδώς το δικαίωμα να αναπνέουν και να μπορεί η καρδούλα τους να χτυπάει κανονικά.

ΑΝ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ 1000 ΑΤΟΜΑ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΝΕΓΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΙΑ ΕΝΩ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΑ ΓΙΑΤΡΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ MAΣ... ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ Η ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ;

Αφιέρωμα στο Νικηφόρο Βρεττάκο

Το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (Γ. Βαφόπουλου 3, 4ος όροφος, Θεσσαλονίκη) σας προσκαλεί στην παρουσίαση της Ανθολογίας Ποίησης και Πεζού Λόγου – Αφιέρωμα στον ποιητή-ακαδημαϊκό Νικηφόρο Βρεττάκο το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 20.30.

Ομιλητές:
Δέσποινα Μιχελάκη, Θεολόγος-Υπεύθυνη Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων Β/θμιας Εκπ/σης  Δ. Θεσσαλονίκης
Βασιλική Β. Παππά, Μs Θεολόγος-ποιήτρια, Υπεύθυνη ΚΕ.ΣΥ.Π  Ν. Θεσπρωτίας
Κάκια Παυλίδου, Εκπαιδευτικός-ποιήτρια
Λεόντιος Πετμεζάς, Θεωρητικός - Ιστορικός-Τέχνης

Ποιητές που θα παρίστανται στην εκδήλωση θα διαβάσουν ποιήματά τους.

Μουσική: Ελένη Μανθοπούλου, κιθάρα-φωνή

Την εκδήλωση θα συντονίζει ο δημοσιογράφος Χρήστος Δόκαλης

Είσοδος ελεύθερη για το κοινό

Αφιέρωμα στους Έλληνες της Κάτω Ιταλίας



Διήμερο Αφιέρωμα στους Έλληνες της Κάτω Ιταλίας με Εκπαιδευτικά Εργαστήρια από τους Encardia.

Στο πλαίσιο του διήμερου Αφιερώματος που γεφυρώνει το Νότιο Αιγαίο με την Κάτω Ιταλία, για να γνωρίσουμε τον πολιτισμό των Γκρίκο, των Ελλήνων της παλιάς Μεγάλης Ελλάδας, πραγματοποιείται από τους Encardia ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στον Κατωιταλιάνικο χορό της Ταραντέλας.

Η Ταραντέλα είναι ένας χορός που διαδόθηκε ιδιαίτερα την περίοδο του Μεσαίωνα και έχει αρχαιοελληνικές ρίζες. Το είδος Πίτσικα, ήταν τελετουργικό και χορεύεται, σε μία πιο σύγχρονη μορφή, μέχρι σήμερα από τους Ελληνόφωνους του Σαλέντο...

Α. ΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΥ από τους Encardia

στην Τarantella Pizzica –Pizzica
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου στις  17:00 – 20:00
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες
Λίγα λόγια για το χορό….

Η Ιστορία
Η «Ταραντέλα Πίτσικα» είναι ο πιο χαρακτηριστικός τελετουργικός χορός και χορός της έκστασης της κάτω Ιταλίας. Ο παραδοσιακός χορός της κάτω Ιταλίας, η ταραντέλα, συνδέεται μα την αρχαία ελληνική αποικία του Τάραντα και στον πυρήνα των ελληνόφωνων χωριών του Σαλέντο.
Συνδέεται λοιπόν με ένα φαινόμενο που ονομαζόταν ταραντισμός. Ο ταραντισμός ήταν μια μορφή κρίσης μανίας που θεωρούσαν ότι οφειλόταν στο τσίμπημα μιας αράχνης για αυτό και ονομάζεται και ταραντέλα πίτσικα από το πιτσικάρε - τσιμπάω. Η Λικόσα ταραντούλα θεωρούσαν ότι τσιμπούσε κάποιον χωρικό μέσα στα χωράφια. Και για να θεραπευτεί κάποιος που τον είχε τσιμπήσει γινόταν ένας μουσικός εξορκισμός. Ειδικοί οργανοπαίχτες πήγαιναν στο σπίτι του άρρωστου και άρχιζαν τότε να παίζουν 12 διαφορετικά μοτίβα. Στην αντίστοιχη μελωδία, που θεωρούσαν ότι αντιστοιχεί στο μέγεθος και στο χρώμα της αράχνης που τον τσίμπησε, ο άρρωστος (συνήθως γυναίκα) άρχιζε να χτυπιέται και ξεκινούσε έναν ξέφρενο μιμητικό χορό, που μιμούνταν τις κινήσεις της αράχνης. Αυτό μπορούσε να κρατήσει και 3 ολόκληρες μέρες χωρίς διακοπή. Αυτός έπεφτε στο πάτωμα κουρασμένος και εξουθενωμένος αλλά θεραπευμένος.

Όμως τι υποδηλώνει το τσίμπημα της αράχνης;
Η χερσόνησος του Σαλέντο είναι η γη του επαναλαμβανόμενου τσιμπήματος σύμφωνα με τον ιταλό εθνογράφο Ernesto de Martino. Μία γη με τόσα προβλήματα, αδύναμη να  προσφέρει ασφάλεια και προστασία στον πληθυσμό της, ενώ οι κοινωνικές καταπιέσεις μεγάλες, που προκαλούσαν έντονα ξεσπάσματα. Το φαινόμενο σταμάτησε μετά τη δεκαετία του ’60, όταν εξέλειψαν πλέον αυτές οι συνθήκες.

Η διατήρηση του αρχαίου χορού
H Ταραντέλλα pizzica pizzica σίγουρα θεωρείται σήμερα ένα πολύ ισχυρό στοιχείο στην πολιτισμική παράδοση της Νοτίου Ιταλίας. Τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει φανατικούς «οπαδούς» όχι μόνο σ’ ολόκληρη την Ιταλία αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Παρ’ όλα αυτά, το κοινωνικό πλαίσιο, ο τρόπος της ζωής, οι κοινωνικές λειτουργίες που γέννησαν και διατήρησαν αυτόν το χορό έχουν αλλάξει και η σύγχρονη ζωή μας έχει απομακρύνει πολύ από τον τρόπο σκέψης των παλιών κοινωνιών.

Πώς λοιπόν μπορεί να λειτουργήσει η συγκεκριμένη μουσική και ο χορός στο σημερινό, στο σύγχρονο άνθρωπο; Η γνώση του παλιού και ξεχασμένου αναμφίβολα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να ερμηνεύσει και να ζήσει κάποιος το σήμερα. Ο τρόπος που λειτουργούσαν οι παππούδες και προ-παππούδες μας, οι συνήθειες των αγροτικών κοινωνιών, τα πάθη και οι καημοί των λαϊκών ανθρώπων των παλαιότερων γενεών και τα έντονα σημάδια τους στο παρόν.

Αυτά στάθηκαν τα σημεία ενδιαφέροντος των μελών του συγκροτήματος encardia κατά τη διάρκεια  της πολύχρονης επικοινωνίας τους με τους ανθρώπους και τον τόπο, στα πάμπολα ταξίδια τους στα Ελληνόφωνα χωριά του Ιταλικού Νότου. Αυτήν την εμπειρία και τη γνώση που με αυτόν τον τρόπο απέκτησαν και αποκτούν,  επιθυμούν να μεταδίδουν , είτε μέσα από τα δικά τους τραγούδια, είτε στις συναυλίες τους, αλλά ακόμα και  σε αυτές τις σπάνιες συναντήσεις με τη μορφή σεμιναρίων.

Έτσι λοιπόν αυτήν τη φορά με άξονα τα βήματα του χορού pizzica pizzica και οδηγούς τους encardia θα επιχειρήσουμε μια στενότερη γνωριμία με την μοναδική παράδοση των Ελληνοφώνων στην περιοχή της Απουλίας.                                         

Πρόγραμμα

1) Περιγραφή του κοινωνικού περιβάλλοντος και πολιτισμού μέσα στο οποίο δημιουργείται αυτός ο χορός πριν από μερικές δεκαετίες και διαχωρισμός ανάμεσα στους τρεις τρόπους-λειτουργίες του, που υπηρετεί ο ίδιος ρυθμός.
α.  Pizzica pizzica (ερωτικός χορός ζευγαριού)
β.  Pizzica tarantata (μουσική θεραπεία κατά του  δαγκώματος της  ταραντούλας)
γ.  Pizzica scherma (μιμικό ντουέτο ανάμεσα σε δύο    αντιπάλους)

2) Εκμάθηση των πιο απλών βημάτων πάνω σε παραδοσιακές μουσικές αλλά και πιο σύγχρονες μουσικές προτάσεις.

3) Χορός σε ζευγάρια: όλοι οι συμμετέχοντες θα χορέψουν με τους διδάσκοντες.

4) Αναφορές στην φιγούρα του “mesciu de ballu” (εκείνος που κατευθύνει τον χορό), εκμάθηση πιο περίπλοκων βημάτων, χρήση του μαντηλιού.

5) Χορός ζευγαριού: οι συμμετέχοντες θα χορέψουν μεταξύ τους δοκιμάζοντας στην πράξη τα διάφορα βήματα.


Β.     ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου στις 15:30 – 19:30

Στη διάρκεια του μαθήματος οι συμμετέχοντες  έρχονται σε επαφή με διαφορετικές ποιότητες κίνησης και λόγου και δουλεύουν με ασκήσεις ρυθμού, συγκέντρωσης,  συντονισμού της ομάδας, αντίληψης του χώρου και ανάπτυξης της φαντασίας. Όλα αυτά γίνονται αποκλειστικά μέσα από παιχνίδια, χρησιμοποιώντας το χιούμορ μας και τη διάθεση για δημιουργία. Διδασκαλία: Ιωάννα Μίτσικα, χορεύτρια και μόνιμη συνεργάτης - μέλος των Encardia.
•    Διάρκεια σεμιναρίου 4 ώρες
•    Για τη συμμετοχή στο σεμινάριο δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία
Κόστος συμμετοχής σε κάθε εργαστήριο: 35€ κατ’ άτομο
•    Με τη συμμετοχή σας παίρνετε και ένα δωρεάν εισιτήριο για τη  βραβευμένη ταινία – ντοκιμαντέρ για τους Έλληνες της Κάτω Ιταλίας «Η Πέτρα που Χορεύει» σε σκηνοθεσία Α. Κοβότσου και παραγωγή Γ. Πουλίδη.
•    Τα εργαστήρια απευθύνονται σε: Εκπαιδευτικούς, Χοροδιδάσκαλους, Καλλιτέχνες αλλά και στον καθένα που θέλει να μάθει τον αρχαίο αυτό χορό της Ταραντέλας με την καθοδήγηση των μελών του σχήματος Encardia ή να γνωρίσει τις Τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού χωρίς να απαιτείται προηγούμενη εμπειρία!
•    Οι εγγραφές στο Master Class Κιθάρας από το Μ. Κονταξάκη, συνεχίζονται...

ΕΓΓΡΑΦΕΣ: Έως 2 Οκτωβρίου / Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών! Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΧΩΡΟΣ: θα σταλούν αναλυτικές πληροφορίες για τους χώρους που θα πραγματοποιηθούν τα σεμινάρια, σε όσους δηλώσουν συμμετοχή

Πληροφορίες:  anna@poeessa.com – Τηλ. 22410 74405

Γράψτε μας: Ονοματεπώνυμο, ηλικία, τηλέφωνο

Υπό την Αιγίδα του ΔΟΠΑΡ
Οργάνωση: Poeessa Thematic Events
Με τη συνεργασία του συλλόγου «Μεσαιωνικό Ρόδο»

«Η ΠΑΓΙΔΑ» του Ρομπέρ Τομά


«Η ΠΑΓΙΔΑ» του Ρομπέρ Τομά για 2η Χρονιά στο ΘΕΑΤΡΟ ELIART

Έναρξη παραστάσεων Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012 στις 9μ.μ.

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 9μ.μ.
στο θέατρο ELIART
Κων/πόλεως 127 Βοτανικός

Για 2η χρονιά θα συνεχίσει  να μας κρατάει, μέσα από ανατροπές και χιούμορ, με κομμένη την ανάσα, το θεατρικό έργο του Ρομπέρ Τομά «Η ΠΑΓΙΔΑ» στο Θέατρο ELIART. Μια αστυνομική περιπέτεια που εξελίσσεται  σ’ ένα κοσμικό χειμερινό θέρετρο. Ένας άντρας (Χάρης Σώζος) δηλώνει στον επιθεωρητή της περιοχής την εξαφάνιση της συζύγου του. Ωστόσο, μετά από λίγο εμφανίζεται μία κυρία (Αννέτα Παπαθανασίου) που συστήνεται ως η σύζυγός του. Ο επιθεωρητής βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα: ποιόν θα πιστέψει; Τον άντρα που ορκίζεται πως βλέπει για πρώτη φορά αυτή τη γυναίκα ή μήπως τη γυναίκα που επιβεβαιώνει κάθε στοιχείο της ταυτότητάς της; 

Κατά την διάρκεια της πλοκής του έργου, άλλοτε δραματικά και άλλοτε με χιούμορ αλλά και σαρκασμό, εμπλέκονται, οι Χρήστος Ευθυμίου, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Κωνσταντίνος Λεβαντής και ο Δημήτρης Πετρόπουλος.

Ο θεατής, λάτρης του αστυνομικού έργου ή όχι, μπλέκεται κι αυτός στην παγίδα του Τομά και  σε όλη την διάρκεια της παράστασης συμμετέχει σ’ ένα παιχνίδι «γάτας και ποντικιού», προσπαθώντας να εξηγήσει τι συμβαίνει.

Ιστορία του έργου
«Η ΠΑΓΙΔΑ» γράφτηκε από τον Ρομπέρ Τομά το 1960 και αμέσως καταξιώθηκε ως ένα από τα πιο επιτυχημένα αστυνομικά έργα, ξεπερνώντας τις 30.000 παραστάσεις παγκοσμίως, κάνοντας τον Άλφρεντ Χίτσκοκ να αγοράσει τα δικαιώματα για να το μεταφέρει στον κινηματογράφο. Στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε από τον θίασο του Δημήτρη Μυράτ στις αρχές τις δεκαετίας του ’60, σε μια εξαιρετική μετάφραση και διασκευή του ιδίου,  η οποία κρατήθηκε σε αυτό το ανέβασμα του έργου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση – Διασκευή: Δημήτρης Μυράτ
Σκηνοθεσία:  Γιώργος Φρατζεσκάκης
Σκηνικό – Κοστούμια: Καλλιόπη Ζαφειροπούλου
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Χριστίνα Κριθαρά
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Βουτυρά
Βοηθοί Παραγωγής: Γιώργος Τριανταφυλλόπουλος, Ναταλία Νικολοπούλου
Φωτογραφίες παράστασης: Chloé Kritharas

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Χάρης Σώζος
Αννέτα Παπαθανασίου
Χρήστος Ευθυμίου
Κορίνα Αλεξανδρίδου
Κωνσταντίνος Λεβαντής
και ο Δημήτρης Πετρόπουλος

Εναρξη παραστάσεων Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012 - λήξη παραστάσεων 1/1/2013
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 90 λεπτά
Είσοδος: 15€ (φοιτητικό 10€)

Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 3477677

Για ανέργους, πολύτεκνους, συνταξιούχους, άτομα με ειδικές ανάγκες, νέους κάτω των 18 ετών, με την επίδειξη των απαραίτητων δικαιολογητικών, ισχύει η προσφορά 15€ τα δύο άτομα.

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

Ολυμπιακός Στόχος

O ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΣ ΕΚΘΕΤΕΙ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ!!!




Στο μοναδικό Καλλιμάρμαρο Στάδιο, φιλοξενείται ένα εντυπωσιακό έργο ζωγραφικής του γνωστού εικαστικού καλλιτέχνη και επιμελητή εκθέσεων Μιχαήλ Ρωμανού, σε μια εξαιρετική έκθεση με έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στον ιστορικό χώρο αναβίωσης των σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων, με την αξεπέραστη αισθητική.

Συγκεκριμένα, το έργο του καλλιτέχνη, ο οποίος είναι βραβευμένος από τον Όμιλο της UNESCO και από την HELEXPO της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στη μοναδική αυτή έκθεση με τίτλο "Ολυμπιακές Δάδες και Έργα Ελλήνων καλλιτεχνών" που αποτελεί φόρο τιμής στους Ολυμπιακούς Αγώνες όλων των εποχών και πραγματοποιείται στο Μουσείο του Καλλιμάρμαρου Σταδίου, που βρίσκεται μέσα στο στάδιο.

Το έργο του Ρωμανού, έχει τίτλο "Ολυμπιακός Στόχος" και είναι μεικτής τεχνικής, διαστάσεων 100x80cm.

Στη σύνθεση δεσπόζει η ανακεκλιμένη μορφή του θεοποιημένου ποταμού των Αθηνών Ιλισού, δηλ. το μαρμάρινο ξαπλωμένο κορμί, που εικονιζόταν στο δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα στην αριστερή γωνιά του, το οποίο σήμερα βρίσκεται στο Βρεττανικό Μουσείο στο Λονδίνο, στην πόλη που πραγματοποιήθηκαν φέτος οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ανήκει στα λεγόμενα "ελγίνεια" μάρμαρα.

Στο έργο η μορφή του θεοποιημένου ποταμού, φαίνεται να αποκτά κίνηση, καθώς γυρίζει ελαφρά τον κορμό προς το θεατή, ενώ διαφαίνεται η τάση απόκτησης των άκρων, που τόσο βίαια είχαν αφαιρεθεί από το γλυπτό κατά την αρπαγή του, ενώ οι στόχοι στα Ελληνικά χρώματα, που εικονίζονται διαγώνια στη σύνθεση, δείχνουν να μεγαλώνουν και να γίνονται ένα με το σύμπαν και τους πλανήτες...

Διάρκεια έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2012
Ώρες επίσκεψης της έκθεσης: καθημερινά 8πμ - 7μμ


Λίγα λόγια για τον Μιχαήλ Ρωμανό
Ο Μιχαήλ Ρωμανός γεννήθηκε στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. Είναι εικαστικός καλλιτέχνης, επιμελητής εκθέσεων και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αθήνας. Στο ενεργητικό του έχει σημαντικές εικαστικές εκθέσεις υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού καθώς και του Υπουργείου Εξωτερικών. Έχει επιμεληθεί την ετήσια έκθεση για την Ειρήνη του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων, ενώ έχει εμπνευστεί και επιμελείται κάθε καλοκαίρι τη σπονδυλωτή έκθεση των ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΗΣ με τη συνεργασία των Δήμων της Αττικής και της Μυκόνου.
Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

site: http://mromanosproject.blogspot.com

Διακήρυξη της Ελευθερίας των Σπόρων

Διακήρυξη της Ελευθερίας των Σπόρων – από την Dr. Vandana Shiva


1. Ο σπόρος είναι η πηγή της ζωής, είναι ο αυθορμητισμός της ζωής να εκφράζεται, να αυτοανανεώνεται, να πολλαπλασιάζεται, να εξελίσσεται στο διηνεκές σε καθεστώς ελευθερίας.

2. O σπόρος είναι η ενσάρκωση της βιο-πολιτιστικής ποικιλομορφίας. Περιέχει εκατομμύρια χρόνια βιολογικής και πολιτιστικής εξέλιξης από το παρελθόν καθώς επίσης και τις δυνατότητες χιλιετιών ενός μέλλοντος που εκτυλίσσεται.

3. Η Ελευθερία των Σπόρων είναι εκ γενετής δικαίωμα κάθε μορφής ζωής και αποτελεί τη βάση για την προστασία της βιοποικιλότητας.

4. Η Ελευθερία των Σπόρων είναι εκ γενετής δικαίωμα κάθε γεωργού και παραγωγού τροφίμων. Το δικαίωμα των γεωργών να φυλάνε, να ανταλλάσσουν, να αναπτύσσουν, να διασταυρώνουν και να εμπορεύονται σπόρους είναι ο πυρήνας της Ελευθερίας των Σπόρων. Όταν αυτή η ελευθερία υφαρπάζεται, οι γεωργοί παγιδεύονται στα χρέη και σε ακραίες περιπτώσεις αυτοκτονούν.

5. Η Ελευθερία των Σπόρων είναι η βάση της Ελευθερίας της Τροφής, εφόσον ο σπόρος αποτελεί τον πρώτο κρίκο στην τροφική αλυσίδα.

6. Η Ελευθερία των Σπόρων απειλείται από τους σπόρους ευρεσιτεχνίας, οι οποίοι δημιουργούν μονοπώλια σπόρων και καθιστούν παράνομη τη φύλαξη και ανταλλαγή σπόρων από τους γεωργούς. Οι ευρεσιτεχνίες σπόρων είναι ηθικά και οικολογικά αδικαιολόγητες, αφού οι ευρεσιτεχνίες είναι αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης τα οποία χορηγούνται για τις εφευρέσεις. Ο σπόρος δεν είναι εφεύρεση. Η Ζωή δεν είναι εφεύρεση.

7. Η Ελευθερία των Σπόρων διαφόρων πολιτισμών απειλείται από τη Βιοπειρατεία και την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών οι οποίες βασίζονται σε εγχώρια γνώση και βιοποικιλότητα. Η Βιοπειρατεία δεν είναι καινοτομία – είναι κλοπή.

8. Η Ελευθερία των Σπόρων απειλείται από γενετικά κατασκευασμένους σπόρους οι οποίοι μολύνουν τους αγρούς μας, αποκλείοντας για όλους τη δυνατότητα επιλογής μη γενετικά τροποποιημένης τροφής. Η Ελευθερία των Σπόρων των γεωργών απειλείται όταν (έχοντας ήδη μολύνει τις καλλιέργειες μέσω διασταυρώσεων) οι εταιρίες μηνύουν τους γεωργούς για «κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας».

9. Η Ελευθερία των Σπόρων απειλείται από τη σκόπιμη μετατροπή των σπόρων από ανανεώσιμη αυτοδημιούργητη πηγή σε μη ανανεώσιμο προϊόν ευρεσιτεχνίας. Η πλέον ακραία περίπτωση μη ανανεώσιμων σπόρων είναι η «Τεχνολογία Εξολοθρευτής» η οποία αναπτύχθηκε με σκοπό τη δημιουργία στείρων σπόρων.

10. Δεσμευόμαστε για την υπεράσπιση της Ελευθερίας των Σπόρων, ως την ελευθερία των ποικιλόμορφων ειδών στην εξέλιξη, ως την ελευθερία των ανθρώπινων κοινοτήτων να επανακτήσουν ένα κοινό αγαθό όπως είναι οι ελεύθεροι σπόροι.

Με αυτό τον σκοπό, θα αποθηκεύουμε σπόρους.
Θα δημιουργήσουμε κοινοτικές τράπεζες σπόρων και βιβλιοθήκες σπόρων.
Δε θα αναγνωρίζουμε κανένα νόμο ο οποίος παράνομα καθιστά τους σπόρους πνευματική ιδιοκτησία των εταιριών.
Θα σταματήσουμε τις ευρεσιτεχνίες σπόρων.

Στη σελίδα του Πελίτι www.peliti.gr μπορείτε να βρείτε τις Προτάσεις για την Ελευθερία των Σπόρων

http://www.peliti.gr/pages/protasis_vandana.htm

Από τις 20-23 Σεπτεμβρίου 2012 το Πελίτι συμμετέχει στη 12η Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας στο Άλσος Παυσιλύπου http://www.oikologikigiorti.gr/portal

Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι το 2524022059 από τις  9:00 το πρωί ως τις 13:00 το μεσημέρι.

Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ


1ο Βραβείο καλύτερης παράστασης Ελληνικού έργου από το 2ο Φεστιβάλ Ελληνικού Θεάτρου

στο ΘΕΑΤΡΟ ELIART

στις 21- 22- 23 Σεπτεμβρίου στις 9μ.μ.

Η θεατρική παράσταση «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ» που βραβεύτηκε, κατά την διάρκεια του 2ου Φεστιβάλ Ελληνικού Θεάτρου, για την ανάδειξη νέων δημιουργών, στο Θέατρο ELIART με το 1ο Βραβείο καλύτερης παράστασης ελληνικού έργου, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο ELIART την Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012. Ώρα έναρξης 9 μ.μ.

Το έργο «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ»  είναι μια αυτοσχέδια παράσταση performance που δημιούργησε η ομάδα "ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΡΣ". Το υλικό της παράστασης  συγκεντρώθηκε γύρω από μια κεντρική ιδέα που ήταν τα παραμύθια καταστάσεων τα όνειρα και τα παιχνίδια. Η Άννα είναι ένα κορίτσι λίγο πριν την ενηλικίωση. Η άσχημη παιδική ηλικία που έχει βιώσει, καθώς και η βία μέσα στην οικογένεια την οδηγούν στην χρήση παραισθησιογόνων ουσιών και μέσω αυτών αναζητά την χαμένη της αθωότητα.

ΠΑΙΖΟΥΝ: Λεωνίδας Ζέης, Τζωρτζίνα Δημοπούλου, Τότα Περγαντή, Γεωργία Σάκκου, Μαγδαληνή Αγιομαυρίτη, Αννα Σπίνου, Πέγκυ Παναγιωτοπούλου, Δήμητρα Μάμαλου, Αλέξανδρος Κουμπής

Σκηνοθεσία – μουσική επένδυση: Μαρία Κατσιώνη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Κουμπής
Σκηνικά: Τότα Περγαντή
Κοστούμια: Χριστίνα Σκαρπέλη
Μακιγιάζ: Ροδούλα Πεφάνη
Φωτογραφία: Ηλίας Μπαλοδήμας

«στο θέατρο περιμένεις να συμβεί αυτό που δεν συνέβη τότε που θα έπρεπε να συμβεί»

Η κριτική επιτροπή του 2ου Φεστιβάλ Ελληνικού Θεάτρου αποτελείτο απο τους: Χάρη Σώζο, Τιτίκα Βλαχοπούλου, Κατερίνα Χριστοδούλου, Mάρκος Σαρρής, Αννέτα Παπαθανασίου , Γιώργο Φρατζεσκάκη, Ελένη Βουτυρά.

Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 75 λεπτά
Είσοδος: 10 ευρώ
Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 3477677

Η πρόκληση της μετανάστευσης: Δημοκρατία, Εκπαίδευση, Τέχνη

Στο πλαίσιο των Αθηναϊκών Διαλόγων που διοργανώνει το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, σας ενημερώνουμε για το πρόγραμμα της Ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου με τίτλο «Η πρόκληση της μετανάστευσης: Δημοκρατία, Εκπαίδευση, Τέχνη», η οποία έχει ευρύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας.

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΕΧΝΗ

ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012

9:30 Έναρξη
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης Δρα Αντώνη Παπαδημητρίου.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής των Διαλόγων Αθηνών Καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη.

9:30-11:00 1η Συνεδρία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πρόεδρος: Καθηγητής Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεώργιος Πρεβελάκης
Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris I), Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών (Sciences Po), Γαλλία
Κυκλοφορία και ταυτότητα
Γεωπολιτική προσέγγιση της μετανάστευσης
Riva Kastoryano
Διευθύντρια Ερευνών, Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS/Paris A), Γαλλία
Κοινωνιολογικές και πολιτικές προοπτικές ένταξης και συλλογικές ταυτότητες
Συνομιλητής: Νικόδημος Μάινα Κινίουα Πήτερ, αρχισυντάκτης του μεταναστευτικού περιοδικού ΑSANTE, μέλος οργάνωσης ASANTE

11:00-11:30 Διάλειμμα

11:30-13:00 2η Συνεδρία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόεδρος: Καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης, πρώην πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών
Θάλεια Δραγώνα
Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πολυπολιτισμικές κοινωνίες και τρόποι κοινωνικής ένταξης
Leonie Herwartz-Emden
Καθηγήτρια, επικεφαλής Τμήματος Επιστήμης της Εκπαίδευσης, Ινστιτούτο Διδακτικής Έρευνας και Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο του Augsburg, Γερμανία
Ετερογένεια και πολιτισμική ποικιλομορφία ως προκλήσεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα
Συνομιλητής: Δρ Χριστίνα Βέικου, Λέκτωρ Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, επίτιμη Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

14:00-15:30 3η Συνεδρία
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Πρόεδρος: Καθηγητής Γιάννης Πολύζος, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Παναγιώτης Τουρνικιώτης
Καθηγητής Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Οι μεταμορφώσεις του αστικού τοπίου και η σχέση με τη μετανάστευση
Guy Burgel
Kαθηγητής Αστικής Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Paris Ouest-Nanterre, Γαλλία
Πόλη και μετανάστευση
Συνομιλητής: Καθηγητής Θωμάς Μαλούτας, Γεωγράφος, Διευθυντής του Ινστιτούτου Αστικής και Αγροτικής Κοινωνιολογίας

15:30-16:00 Διάλειμμα

16:00-17:30 4η Συνεδρία
ΤΕΧΝΗ
Πρόεδρος: Καθηγήτρια-εικαστικός Βάνα Ξένου, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ulrike Hanna Meinhof
Καθηγήτρια, Τμήμα Σύγχρονων Γλωσσών, Πανεπιστήμιο Southampton, Ηνωμένο Βασίλειο
Το διαπολιτισμικό κεφάλαιο των μεταναστών καλλιτεχνών
Mihalis Afolayan
Εικαστικός, μέλος των οργανώσεων ASANTE και ANASA
Η Τέχνη ως εργαλείο αναζήτησης και διαμόρφωσης της ατομικής ταυτότητας και κοινωνικής ένταξης
Συνομιλητής: Ηρακλής Μοσκώφ, Σύμβουλος του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, Γενική Γραμματεία Ευρωπαϊκών Υποθέσεων ΥΠΕΞ

=======================
ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ
Λεωφόρος Συγγρού 107-109,
Αθήνα 11745
www.sgt.gr

Hotel Χάος

Ο νέος θεματικός άξονας του πανελλήνιου διαγωνισμού διηγήματος 2012

Το «Hotel―Ένοικοι Γραφής», συνεχίζει να διαμορφώνει πλαίσιο απαιτητικής γραφής, δοκιμασίας και διάκρισης πρωτοεμφανιζόμενων διηγηματογράφων.

Βιώνουμε μια εποχή, σε παγκόσμια κλίμακα, αναταραχών, ανακατατάξεων, ρευστότητας και αβεβαιότητας. Αυτό το ασταθές πεδίο, που επηρεάζει όχι μόνο τα χρηματιστήρια και τις αγορές, αλλά κυρίως την καθημερινότητα των ευνομούμενων, περιφερειακών ή υποανάπτυκτων χωρών και κοινωνιών, διαμορφώνει πλέον συμπεριφορές ανασφάλειας, πανικού, οργής ακόμη και εσχατολογίας.

Από το μυθολογικό Χάος στη Θεωρία του Χάους και από το οικονομικό και πολιτισμικό χάος στο χάος της ανθρώπινης επικοινωνίας. Η εποχή του Χάους, η παρατεταμένη περίοδος της σύγχυσης και των άκρων, επιζητά την αφήγησή της.

Απευθυνόμαστε λοιπόν σε φιλόδοξους πρωτοεµφανιζόµενους διηγηµατογράφους (δεν πρέπει να έχουν εκδώσει πεζογραφικό βιβλίο) και προκαλούµε τα κοινωνικά αλλά και υπαρξιακά τους ανακλαστικά.

Αναμένουμε κείμενα (4.000-5.000 λέξεις) που να αποτυπώνουν και να επινοούν ταυτόχρονα τη δύσθυµη πραγµατικότητα που διανύουµε. Συναρπαστικές ιστορίες ειπωµένες µε τη µάσκα της ανατροπής, της ερµηνείας, της παρωδίας ή της κατάφασης· διηγήµατα, µε αισιόδοξη ή απαισιόδοξη κατάληξη, µέσα από το ατοµικό ή συλλογικό πρίσµα.

Τα διηγήματα θα κρίνουν: η κριτικός λογοτεχνίας Ελισάβετ Κοτζιά, ο συγγραφέας και διευθύνων τη σειρά «Hotel - Ένοικοι Γραφής» Μισέλ Φάις, η εκδότρια Άννα Πατάκη, η Αλεξάνδρα Μέξα (νικήτρια του Hotel Οιδίπους) και η Κατερίνα Κοντοπούλου (νικήτρια του Hotel Παπαδιαµάντης).

Θα γίνονται δεκτά όσα κείμενα έχουν σφραγίδα ταχυδρομικής αποστολής έως και 30 Νοεμβρίου 2012. Τα κείμενα πρέπει να είναι τυπωμένα σε μονής όψης σελίδα, με μονό διάστιχο και να συνοδεύονται από σύντομο βιογραφικό του διαγωνιζόμενου (αποθηκεύονται επίσης και σε cd).

Υπόψιν κ. Γιώργου Πάντσιου
με την ένδειξη για τον «Διαγωνισμό Hotel―Χάος»,
Π. Τσαλδάρη 38,
104 37 Αθήνα
τηλ. επικοινωνίας 210.52.05.651, 210.36.50.051

ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 2012


ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 2012

Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ

Σαράντα ερευνητές και φοιτητές, εξειδικευμένοι στην επιστήμη της θαλάσσιας βιολογίας, έφτασαν εχθές, 14 Σεπτεμβρίου, στην ερευνητική βάση του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, στο Πυθαγόρειο της Σάμου. Πρόκειται να συνεργαστούν με την 20μελή ερευνητική ομάδα του Αρχιπελάγους που εργάζεται μόνιμα στην περιοχή με σκοπό να μελετήσουν το μοναδικό θαλάσσιο περιβάλλον του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Όπως κάθε χρόνο από το 2007, το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ διοργάνωσε και εφέτος ωκεανογραφική άσκηση, η οποία θα διαρκέσει μία εβδομάδα, σε συνεργασία με το τμήμα Θαλάσσιας Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου του Cardiff της Ουαλίας. Η συγκεκριμένη άσκηση έχει ενταχθεί εδώ και 6 χρόνια στην υποχρεωτική διδακτέα ύλη του Πανεπιστημίου του Cardiff. Στα πλαίσια αυτής, εκατοντάδες φοιτητές έχουν συμμετάσχει στις δράσεις εφαρμοσμένης έρευνας και εκπαίδευσης στη Σάμο και την ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου, όπου δραστηριοποιείται το Αρχιπέλαγος.

Το Αρχιπέλαγος έχει ήδη υπογράψει σχετικά μνημόνια συνεργασίας με κορυφαία πανεπιστήμια από την Ευρώπη και την Αμερική για την υλοποίηση αντίστοιχων προγραμμάτων σπουδών στις ερευνητικές βάσεις που διατηρεί στο ανατολικό Αιγαίο. Αυτή την περίοδο γίνεται μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι υποδομές του Ινστιτούτου -κτηριακές εγκαταστάσεις, ερευνητικό σκάφος κ.α.- έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν σταδιακά οι δραστηριότητες εφαρμοσμένης εκπαίδευσης στο Αιγαίο. Οι απαιτούμενες εργασίες πραγματοποιούνται από το Αρχιπέλαγος με πολυετή προσπάθεια, αυτοχρηματοδότηση και προσωπική εργασία. Παράλληλα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, συνεχίζεται το SamosProject και η επισκευή του Μανιακείου κτηρίου στο Βαθύ, η οποία επίσης αυτοχρηματοδοτείται σταδιακά από το Αρχιπέλαγος, με στόχο την περαιτέρω ανάδειξη της Σάμου ως προορισμό για την εξειδικευμένη εκπαίδευση επιστημόνων.

Η Ωκεανογραφική Άσκηση θα γίνει με παράλληλη χρήση δύο ερευνητικών σκαφών και περιλαμβάνει:

• Μελέτη της παράκτιας ζώνης με έμφαση στους σημαντικούς θαλάσσιους οικοτόπους, όπως είναι τα λιβάδια Ποσειδωνίας. Στόχος είναι ο καθορισμός της περιοχής που καλύπτεται από αυτά τα προστατευόμενα ενδιαιτήματα, ώστε να οριοθετηθούν αλιευτικά πεδία.

• Ανάλυση της ποιότητας των θαλάσσιων και των πόσιμων υδάτων της περιοχής.

• Συλλογή επιστημονικών δεδομένων με τη χρήση μεθόδων οπτικής καταγραφής (visualcensus) για την παράκτια βιοποικιλότητα, τα οποία χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη πλάνων διαχείρισης των υπό μελέτη περιοχών.

• Μελέτη της βιοποικιλότητας φυτοπλαγκτού και ζωοπλαγκτού, ώστε να κατανοήσουμε την παραγωγικότητα της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής.

• Λεπτομερή μελέτη της παράκτιας ζώνης με στόχο να προσδιοριστούν οι διαθέσιμοι πόροι και να εκτιμηθούν τα επίπεδα ανάπτυξης και αξιοποίησής τους.

• Παρατήρηση και καταγραφή των τοπικών πληθυσμών θαλάσσιων θηλαστικών με τη χρήση ψηφιακών και οπτικοακουστικών μέσων. Στόχος είναι να καθοριστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τους πληθυσμούς αυτούς και να αναπτυχθούν στρατηγικές διαχείρισης. Η περιοχή στηρίζει μερικούς από τους τελευταίους σημαντικούς πληθυσμούς στη Μεσόγειο των φαλαινών Φυσητήρας, Ζιφιός και Πτεροφάλαινα, των δελφινιών Σταχτοδέλφινο, Κοινό Δελφίνι, Ζωνοδέλφινο και Ρινοδέλφινο, και της Μεσογειακής Φώκιας, η οποία είναι το σπανιότερο και πλέον απειλούμενο θαλάσσιο θηλαστικό στον κόσμο.

Η ωκεανογραφική άσκηση αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για τους νέους επιστήμονες και φοιτητές, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν στο πεδίο και θα μελετήσουν το μοναδικό θαλάσσιο οικοσύστημα του Αιγαίου, αλλά και για το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, που θα συλλέξει πολύτιμα επιστημονικά δεδομένα για την κατάσταση των οικοσυστημάτων. Κατά τη διάρκεια της φθινοπώρου και του χειμώνα, η ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου θα συνεχίσει την έρευνα και τη συλλογή δεδομένων, ώστε να αναπτύξει στρατηγικές διαχείρισης και προστασίας, πάντοτε σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

Έκθεση Φωτογραφίας Μεσαιωνικού Φεστιβάλ



Έκθεση Φωτογραφίας Μεσαιωνικού Φεστιβάλ: 2006 -2012

Στο Παλιό Συσσίτιο

Το Μεσαιωνικό Φεστιβάλ – «Γιορτές των Κάστρων», που ξεκίνησε το 2006 από το σύλλογο "Μεσαιωνικό Ρόδο" συνεχίζει μέχρι σήμερα να αναδεικνύει την πολιτιστική μας κληρονομιά αξιοποιώντας τα μεσαιωνικά και βυζαντινά μνημεία που ζωντανεύουν μέσα από τις ιστορικές αναπαραστάσεις, στους ρυθμούς της μεσαιωνικής μουσικής.

Σκηνές και Στιγμές γεμάτες χρώμα και μελωδία αιχμαλωτίζονται από τους φακούς των Εραστών της Τέχνης της ομάδας PhotOrion και πολλών ακόμα ερασιτεχνών και επαγγελματιών, εθελοντών φωτογράφων, για να μείνουν ανεξίτηλες και να παρουσιαστούν στο κοινό που σίγουρα θα εντυπωσιαστεί από το αποτέλεσμα που προκύπτει από το πάντρεμα της φωτογραφικής τέχνης με τις ιστορικές αναπαραστάσεις και τους μεσαιωνικούς μας χώρους.

24 Ερασιτέχνες και Επαγγελματίες φωτογράφοι αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο το... ταξίδι στο χρόνο... με μέσο το Μεσαιωνικό Φεστιβάλ νήσου Ρόδου!

Η έκθεση φωτογραφίας θα φιλοξενηθεί στον πιο ταιριαστό μεσαιωνικό χώρο, με τις πέτρινες αίθουσες, του Παλιού Συσσιτίου, στη Μεσαιωνική Πόλη (οδός Σωκράτους).

Υπό την Αιγίδα του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης
Με τη Στήριξη του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου

Την έκθεση οργανώνει και επιμελείται το «Μεσαιωνικό Ρόδο» (www.medievalfestival.gr) με την επίβλεψη των: Κωνσταντίνου Γρηγοράκη, Δημήτρη Κλαδογένη, Άννας Αχιολά αλλά και την αρωγή πολλών ακόμα εθελοντών και χορηγών!

Τα Εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 9 Σεπτεμβρίου 2012 στις 19:30 και η έκθεση θα διαρκέσει από τις 9/9/12 έως τις 24/9/12

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:
Τρίτη 9:00-14:00
Τετάρτη 17:00- 21:00
Πέμπτη 9:00-14:00
Παρασκευή 9:00-14:00
Σαββάτο 17:00-21:00

Συμμετέχουν οι φωτογράφοι (αλφαβητικά):
Αναστασιάδης Μάνος
Βαρώνος Σταύρος
Γιαννούρης Σταύρος
Γκανάτσιος Ανδρέας
Γρηγοράκης Κωνσταντίνος
Γιορδαμνή Κασσανή Βούλα
Καρασάββα Χριστίνα
Καταξενός Χρήστος
Κλαδογένης Δημήτρης
Κορκίδας Κωνσταντίνος
Κούκουλας Μόσχος
Κούρου Εβίτα
Λαμπριανίδης Παναγιώτης
Μπακάλης Μάνος
Μπαξεβάνογλου Εύα
Μπιλλιά Δανάη
Παστρικός Γιώργος
Πυλαρινός Ηρακλής
Σαρρής Μανόλης
Χατζηκαντής Βαλάντης
Χατζηνικήτας Ερίκος
Χατζηχριστοδούλου Κατερίνα
Χριστοφής Τέρρυ
Herb Jung (Γερμανία)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνταγές