Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2008

«Τα νήπια έγιναν παιδιά», του Δρ. Κρίστοφερ Γκρην

«Τα νήπια έγιναν παιδιά», του Δρ. Κρίστοφερ Γκρην

«Beyond toddlerdom», by Dr. Christopher Green


«Το βιβλίο «Τα Νήπια έγιναν Παιδιά» δε θέλει να «δαμάσει», να «συμμορφώσει» ή να επιβάλει «τέλειες συμπεριφορές». Είναι ένα βιβλίο που μιλάει για σχέσεις – την τέχνη του να κρατηθούν οι γονείς κοντά και αγαπημένοι με τα παιδιά τους. Αν πετύχουμε αυτό, τα υπόλοιπα συνήθως μπαίνουν στη θέση τους από μόνα τους.»
Δρ. Κρίστοφερ Γκρην


Ενώ έχετε ξεμπερδέψει από τη νηπιακή ηλικία, η ζωή με το παιδί στην ηλικία των πέντε μέχρι δώδεκα χρονών συχνά σας κάνει να αισθάνεστε σαν να βρίσκεστε σε ένα τρένο που έχει εκτροχιαστεί. Με τη βοήθεια του συγγραφέα του «Δαμάζοντας τα Νήπια» εσείς και η οικογένειά σας θα μπορέσετε να μείνετε στις ράγες.
Το βιβλίο «Τα Νήπια έγιναν Παιδιά» είναι γεμάτο με πρακτικές και λογικές συμβουλές για τους γονείς παιδιών αυτής της «ενδιάμεσης» ηλικίας. Με χιούμορ και το χαρακτηριστικό ζεστό και φιλικό του τρόπο ο Δρ. Κρίστοφερ Γκρην μοιράζεται τα μυστικά της επιτυχημένης γονικής φροντίδας και μας δείχνει πως σκέφτονται τα παιδιά, πως αισθάνονται, πως συμπεριφέρονται – και γιατί.

Καλύπτει όλα τα θέματα που μας απασχολούν σε αυτή την ηλικία, συμπεριλαμβάνοντας:
- Τη συμπεριφορά των παιδιών από το Α ως το Ω
- Τη θετική πειθαρχία και πως να την εφαρμόσετε
- Το ξεκίνημα του σχολείου και την ανάπτυξη των σχολικών ικανοτήτων
- Βοήθεια για μαθησιακές δυσκολίες
- Παιδιά με αυτοπεποίθηση: καταπολέμηση της συστολής και απόκτηση φίλων
- Πώς να έχετε υγιή και δραστήρια παιδιά τώρα – προλαμβάνοντας προβλήματα αργότερα
- Μονογονεϊκές, θετές οικογένειες και άλλα οικογενειακά ζητήματα
- Η τηλεόραση και το διαδίκτυο
- Την υγεία του παιδιού από το Α ως το Ω


Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πλατύπους.


Δείτε τις εντυπώσεις μας από την ανάγνωση του βιβλίου «Τα νήπια έγιναν παιδιά», του Δρ. Κρίστοφερ Γκρην, κάνοντας κλικ εδώ!

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

Τα Βαλκάνια των Ελλήνων, του Βασίλη Κ. Γούναρη

Τα Βαλκάνια των Ελλήνων

Από το Διαφωτισμό έως τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Βασίλης Κ. Γούναρης


Η διαμόρφωση της εικόνας των βαλκανικών λαών και των κρατών τους στην Ελλάδα, η οποία συνδέεται ουσιαστικά με τη διαμόρφωση της ίδιας της Ελλάδας ως εθνικής ιδεολογίας και ιστορίας αλλά και ως κράτους, είναι το αντικείμενο αυτού του βιβλίου.

Η λέξη «Βαλκάνια» και όλα τα συνθετικά της κατέκλυσαν την Ελλάδα μετά την πτώση του Κομμουνισμού στην Ανατολική Ευρώπη. Μετά από πολλές δεκαετίες ψυχρότητας τα Βαλκάνια έπρεπε να εξερευνηθούν και να αναβαθμιστούν σε μια φιλική γειτονιά, όπου η Ελλάδα κατείχε ένα προνομιακό οικόπεδο. Η αναβάθμιση προσέλαβε ποικίλες μορφές, που επανέφεραν από τη μια μεριά το διακύβευμα της βαλκανικής ταυτότητας -είμαστε ή δεν είμαστε Βαλκάνιοι; Από την άλλη, όμως, λόγω της επαφής, αναβίωσαν διόλου κολακευτικές στερεοτυπικές αντιλήψεις για τους όμορους λαούς. Κατά βάθος ήταν μια αυτάρεσκη σύγκριση. Ήταν εκ προοιμίου δεδομένο ότι θα αναδείκνυε την υπεροχή της Ελλάδας• δεν ήταν άλλωστε η πρώτη σύγκριση που επιχειρήθηκε.

Ο συγγραφέας εξετάζει την εξέλιξη ακριβώς αυτής της σχέσης, από τα τέλη του 18ου αιώνα (κι ακόμη νωρίτερα) μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο εγχείρημα του αυτό χρησιμοποιεί κάθε είδους πηγή, από τα κείμενα του Διαφωτισμού, τα σχολικά εγχειρίδια, τις εφημερίδες και την ιστοριογραφική παραγωγή του 19ου αιώνα έως τα λαϊκά μυθιστορήματα, τα ποιήματα, τις λαϊκές λιθογραφίες και τις γελοιογραφίες των αρχών του 20ου.

Στο βιβλίο προτάσσεται μια χρονολογική εξέταση της ιδεολογικής σχέσης Ελλάδας -βαλκανικών λαών και κρατών. Στα τρία πρώτα κεφάλαια ο αναγνώστης παρακολουθεί τις μεταλλάξεις των θεμάτων συζήτησης από περίοδο σε περίοδο, την εξέλιξη των κεντρόφυγων και κεντρομόλων δυνάμεων ανάλογα με τα πολιτικά και διπλωματικά συμφραζόμενα κάθε περιόδου.

Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με το κρίσιμο ζήτημα της εθνικής χειραφέτησης υπό την ελληνική οπτική γωνία και εμπειρία. Ένα ζήτημα που επανήλθε ζωηρό και στις μέρες μας.

Στα επόμενα δύο μέρη μελετώνται ως ξεχωριστές περιπτώσεις οκτώ ιστορίες σύγκλισης και απόκλισης, παθολογικής αγάπης και μίσους. Άλλες από αυτές αναφέρονται στην εξέλιξη διμερών σχέσεων και άλλες σε ζητήματα που γεφύρωσαν ή υπονόμευσαν ιδεολογικά τις σχέσεις της Ελλάδας με περισσότερους του ενός λαούς.

Ακολουθεί η εξιστόρηση μιας συνολικής σύγκρισης με τις βαλκανικές χώρες, στον πολιτισμό, την οικονομία, το πολίτευμα και την ηγεσία, στην οποία σύρθηκε η Ελλάδα, προκειμένου να αντιμετωπίσει την εσωτερική κριτική του δικού της εκσυγχρονισμού.

Στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια επαναδιαπραγμάτευση των μεθόδων και των στρατηγικών που ακολουθήθηκαν για τη διαμόρφωση της βαλκανικής εικόνας σε σχέση με τα πρόσωπα που μεσολάβησαν και τις πηγές που αξιοποιήθηκαν.

Στο παράρτημα παρατίθενται ένα μικρό δείγμα από επιλεγμένα και δυσεύρετα κείμενα που έχουν αξιοποιηθεί ως πηγές.


Ο Βασίλης Κ. Γούναρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας Νεότερων Χρόνων στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ.

Το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Επίκεντρο.

Κατανοώντας το Σχολείο στον Καπιταλισμό, των Χρήστου Κάτσικα και Κώστα Θεριανού

Αντικείμενο του βιβλίου αυτού είναι οι μύθοι και η πραγματικότητα που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία σχετικά με την εκπαίδευση.

Σε καμιά κοινωνία μέχρι τις μέρες μας ο καθημερινός άνθρωπος δεν πολιορκούνταν σε τέτοιο βαθμό από κάθε λογής «κοινωνικά ιερογλυφικά», εικονικές πραγματικότητες και μυθολογήματα. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η μεγαλύτερη συσσώρευση τέτοιων μύθων παρατηρείται εκεί όπου κατά κύριο λόγο διακυβεύεται για την κυρίαρχη τάξη πραγμάτων η συνέχιση της κυριαρχίας, δηλαδή στο χώρο της εκπαίδευσης.

Στο βιβλίο αυτό οι συγγραφείς, αντλώντας τις μεθοδολογικές τους σταθερές από τους χώρους της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής, πραγματεύονται τον τρόπο ανάδυσης, τη λειτουργία και τη σκοπιμότητα μιας σειράς μυθολογημάτων που αφθονούν και αναπαράγονται κατά κόρον από την ηγεμονεύουσα ιδεολογία αναφορικά με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Στόχος τους είναι να αποδομήσουν τους σημαντικότερους εκπαιδευτικούς μύθους συμβάλλοντας στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του σχολείου στη σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία.

Το «ξεσκέπασμα» των μύθων, ο κλονισμός των «βεβαιοτήτων» ή με άλλα λόγια η «απομυθοποίηση» της λειτουργίας των εκπαιδευτικών θεσμών είναι, σύμφωνα με τους συγγραφείς, το πρώτο βήμα της κριτικής συνειδητοποίησης των αντιφάσεων του σχολείου και της κοινωνίας. Παράλληλα, αποτελεί το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την άρθρωση μιας «αντίπαλης πρότασης» στο χώρο της εκπαίδευσης. Μιας πρότασης που δεν μπορεί να είναι «καθαρή θεωρία», αλλά θα προκύπτει διαρκώς μέσα από τη συνολική και καθημερινή πάλη του εκπαιδευτικού κινήματος. Όμως, το πρώτο βήμα για να μπει κάποιος στη διαδικασία του να αλλάξει το σχολείο και την κοινωνία είναι να απομυθοποιήσει την υπαρκτή εκπαιδευτική πραγματικότητα, να σκεφθεί διαφορετικά σε σχέση με την εκπαίδευση και την κοινωνία, να δει τα «πράγματα» και την «καθημερινότητα» με μια άλλη ματιά.

Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο απευθύνεται σε όλους όσους έχουν οποιαδήποτε σχέση με την εκπαίδευση αλλά και σε όλους εκείνους που ενδιαφέρονται για μια διαφορετική πρόταση για την εκπαιδευτική πραγματικότητα.


Ο Χρήστος Κάτσικας και ο Κώστας Θεριανός είναι εκπαιδευτικοί.


Το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Επίκεντρο.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Οι τύποι του οργασμού

Ο οργασμός χωρίζεται σε αρκετούς τύπους (κατηγορίες). Ας δούμε τους δεκαοκτώ πιο συνήθεις από αυτούς:

1. Ο Θετικός Οργασμός:
«Ναι... Ναι... Ναι...»

2. Ο Αρνητικός Οργασμός:
«Όχι... Όχι... Όχι...»

3. Ο Οθωμανικός Οργασμός:
«Αμάν... Αμάν... Αμάν...»

4. Ο Χρονικός Οργασμός:
«Τώρα... Τώρα... Τώρα…»

5. Ο Επίπονος Οργασμός:
«Οοοοχ... Οοοοοχ... Οοοοοοχ…»

6. Ο Γεωγραφικός Οργασμός:
«Εκεί... Εκεί... Εκεί...»

7. Ο Τροπικός Νο1 Οργασμός:
«Πιο δυνατά... Πιο δυνατά... Πιο δυνατά…»

8. Ο Τροπικός Νο2 Οργασμός:
«Πιο γρήγορα/αργά... Πιο γρήγορα/αργά... Πιο γρήγορα/αργά…»

9. Ο Μουγκός Οργασμός:
«...»

10. Ο Βουκολικός Οργασμός:
«Αχ, Μήτσουμ… Αχ, Μήτσουμ… Αχ, Μήτσουμ…»

11. Ο Indoor Οργασμός:
«Πιο μέσα… Πιο μέσα… Πιο μέσα…»

12. Ο Αγελαδινός Οργασμός:
«Μμμμ... Μμμμ… Μμμμ…»

13.Ο Πρακτικός Οργασμός:
«Τι σου κάνω, Τι σου κάνω, Τι σου κάνω;»

14. Ο Οργασμός της Ασθενούς:
«Παρ’ τα μωρή άρρωστη!»

15. Ο Αποτελειωτικός Οργασμός:
«Τελειώνωωωωωωω!»

16. Ο Καταχρηστικός Οργασμός:
«Κι άλλο… Κι άλλο… Κι άλλο…»

17. Ο Ασύγκριτος Οργασμός:
«Ήταν καλύτερος από τον προηγούμενο. Πάμε κι άλλο;»

18. O Δολοφονικός Οργασμός:
«Έτσι και τελειώσεις μέσα, σε σκότωσα!»

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008

Βοήθεια!!!

Προωθήστε το όσο πιο γρήγορα γίνεται!!!

Στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, νοσηλεύεται ένα αγοράκι 6 ετών με οξεία λευχαιμία. Ψάχνουμε απεγνωσμένα για δότες αιμοπεταλίων. Η ομάδα αίματος του παιδιού είναι ΑΒ+ (ρέζους θετικό).

Όποιος θέλει να βοηθήσει το παιδάκι να γίνει καλά μπορεί να πάει σε οποιοδήποτε νοσοκομείο για να δώσει αίμα για τον Μέτσιο Δημήτριο του Νικολάου - νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ (παιδο-ογκολογικό – Τηλ. 2310 993506 & 2310 993944).

Σας παρακαλούμε, προωθήστε αυτό το μήνυμα σε όσους μπορείτε έτσι ώστε όλοι μαζί να βοηθήσουμε τον μικρό Δημήτρη να γνωρίσει το σχολείο του, τη δασκάλα του, τους συμμαθητές του... Ας τον βοηθήσουμε έτσι ώστε να μπορέσει να τρέξει στο προαύλιο του σχολείου του γερός και δυνατός... ας τον βοηθήσουμε.

Για να τον χαρούν οι γονείς του όπως εμείς χαιρόμαστε τα δικά μας παιδιά.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνταγές