Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ



του Σδόγκου Ηλία, μαθητή Γ΄Γυμνασίου
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014, μία ομάδα μαθητών του σχολείου μας επισκεφτήκαμε το πρωί το  Κάστρο Τρικάλων για να λάβουμε  μέρος σε ένα διαδραστικό και πρωτοπορειακό Παιχνίδι  Ρόλων με αφορμή μια βυζαντινή ιστορία μυστηρίου με τίτλο «Η κλοπή». Το παιχνίδι    διοργάνωσε η 19η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με την ομάδα  gamecraft  στα πλαίσια του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς . Η gamecraft  είναι μια δημιουργική ομάδα που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πρωτότυπων εκδηλώσεων ,  όπως τα ζωντανά παιχνίδια ρόλων  και τα διαδραστικά παιχνίδια σε ανοιχτό ή κλειστό χώρο, σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.  Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους του εκάστοτε αρχαιολογικού χώρου, η ομάδα, συλλέγει υλικό για τη θεματική ενότητα που θα αναδειχθεί μέσω του δρώμενου και έχει τεράστιο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον. Παιχνίδι ρόλων  είναι ένα παιχνίδι στο οποίο οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν το ρόλο φανταστικών χαρακτήρων και μέσω συνεργασίας δημιουργούν ή παρακολουθούν ιστορίες, με βάση ένα απλό σύστημα κανόνων και οδηγιών. Στο πλαίσιο των κανόνων, οι παίκτες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα οι δε επιλογές τους καθορίζουν την κατεύθυνση και την έκβαση των παιχνιδιών.

Η ομάδα μας, αποτελούμενη από 15 μαθητές, καλείται να λάβει μέρος σε μια περιπέτεια που διαδραματίζεται κατά  τη βυζαντινή εποχή , τότε που άρχισε η ανάπτυξη του εμπορίου.  Έτσι  βρεθήκαμε στη θέση  φανταστικών  εμπόρων της εποχής.  Ξεκινήσαμε  από τα Γιάννενα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Όταν άρχισε να σκοτεινιάζει βρεθήκαμε στα Τρίκαλα και η απόφαση για διανυκτέρευση στο κάστρο ήταν επιβεβλημένη και τούτο διότι το κάστρο  προσέφερε στέγη, τροφή και όλα τα απαραίτητα για μια άνετη διαμονή. Την επόμενη μέρα το πρωί και ενώ είμαστε έτοιμοι προς αναχώρηση μας περίμενε κάτι αναπάντεχο. Κατηγορηθήκαμε  ότι κλέψαμε ένα πολύτιμο περιδέραιο το οποίο ήταν καλά φυλαγμένο στα ιδιαίτερα διαμερίσματα του φρούραρχου. Ο διοικητής του κάστρου διέταξε να κλείσουν οι πύλες έως ότου βρούμε τον πραγματικό κλέφτη για να αποδείξουμε πως δεν είμαστε εμείς  οι ένοχοι. Από τη στιγμή εκείνη άρχισε η μεγάλη εικονική περιπέτεια στον εσωτερικό χώρο του κάστρου. Με τη βοήθεια ενός αφηγητή ο οποίος έπαιζε και το ρόλο εικονικού ξεναγού προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που εμφανίζονταν στο δρόμο μας ώσπου  τελικά τα καταφέραμε.

Το παιχνίδι πέτυχε το σκοπό του. Ως παίκτες ,επιδιώκοντας στόχους μέσα σε ένα φανταστικό σκηνικό που αντιπροσωπεύεται από τον πραγματικό κόσμο, αναπτύξαμε  την κριτική μας σκέψη.  Αποκομίσαμε γνώση για τα έθιμα και τις συνθήκες που διαμόρφωσαν έναν ολόκληρο πολιτισμό. Γνωρίσαμε την ιστορία του μνημείου και τα ακριβή στοιχεία για την κατασκευή  και τη λειτουργία του κατά τη βυζαντινή εποχή. Τα τείχη, τα διαζώματα, τα ευρήματα, το μυστικό πέρασμα, παρουσιάστηκαν μέσω του παιχνιδιού, αναδεικνύοντας την ιστορική αξία του χώρου. Αποκτήσαμε γνώσεις διασκεδάζοντας με πρωτότυπο τρόπο και διαπιστώσαμε πως η βιωματική εκπαίδευση αποτελεί ένα παντοδύναμο εργαλείο μάθησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνταγές